OŠ VIKTORA KOVAČIĆA U 2025/2026. ŠKOLSKOJ GODINI

Osnovna škola Viktora Kovačića Hum na Sutli uz matičnu ima i četiri područne škole: Druškovec, Prišlin, Lupinjak i Brezno, koje su od matične škole udaljene 4 – 9 km. Škola pokriva upisno područje Općine Hum na Sutli, koja obuhvaća približno 38 km2, smještena je uz samu granicu sa Republikom Slovenijom u sjeverozapadnom dijelu Krapinsko-zagorske županije.

Školske godine 2025./2026. upisano je ukupno 309 učenika, 157 u razrednoj i 152 u predmetnoj nastavi, u ukupno 22 razredna odjela. U matičnoj školi mamo 4 odjela nižih razreda te 8 odjela viših razreda, a u područnim školama imamo ukupno 10 odjela od 1.do 4. razreda – u PŠ Brezno jedan čisti razredni odjel 1. razreda, u PŠ Druškovec dva kombinirana, u PŠ Lupinjak dva čista i jedan kombinirani razredni odjel, dok su u PŠ Prišlin 4 čista razredna odjela. Ove godine ponovo imamo ukupno 3 grupe produženog boravka, dvije u matičnoj školi i jednu u PŠ Prišlin, u koje je uključeno ukupno 67 učenika.

U školi je zaposleno 64 zaposlenika, od čega je 18 učitelja RN, 24 učitelja PN, 3 stručne suradnice (defektologinja, pedagoginja i knjižničarka), ravnateljica i 18 zaposlenika radi na administrativno-tehničkim poslovima. Imamo 4 učitelja koji istovremeno rade na dvije, tri ili čak četiri škole.

BROJ UČENIKA

I. -IV. razred:            157

V. – VIII. razred:       152

Ukupno:                   309

BROJ RAZREDNIH ODJELA

I. -IV. razred:             14

V. – VIII. razred:         8

Ukupno:                    22

RAD I AKTIVNOSTI ŠKOLE

OŠ Viktora Kovačića Hum na Sutli školske godine 2005./2006. bila je jedna od 49 škola u Republici Hrvatskoj u kojoj se eksperimentalno provodio HNOS, a 2007./2008. bili smo uključeni u program eksperimentalnog samovrednovanja rada škole.

Od travnja 2005. godine imamo status Međunarodne eko-škole te kroz program eko-škole promičemo odgoj za okoliš i potičemo održiv razvoj u suglasju s prirodom.

Od 2010. do 2012. godine bili smo u COMENIUS projektu bilateralnog školskog partnerstva te smo na projektu „Sličnosti i razlike tradicionalnih kuhinja Hrvatskog zagorja (Hrvatska) i Regije Mazowieckie (Poljska)“ sudjelovali sa školom u Poljskoj.

Od 2013. do 2015. godine u suradnji s lokalnom zajednicom bili smo uključeni u projekt HEPCOM preko Zavoda za javno zdravstvo RH čiji cilj je izrada edukativnog sučelja te definiranje alata kao smjernica za prevenciju pretilosti djece u Europi.

Godine 2013. škola je dobila glavnu nagradu i zlatnu povelju Hrvatske radio televizije na natječaju za najljepši školski vrt u Republici Hrvatskoj.

Rad Učeničke zadruge „Glažuta“ posebno doprinosi prepoznatljivosti naše škole. Naglasak je na razvijanju poduzetništva te praktičnom učeničkom radu, kao i na njegovanju tradicije i zavičajne prepoznatljivosti. Radi se na mnogobrojnim projektima, a zadnjih godina nadograđuju se sadržaji u projektu „Etno dizajn u keramici“, rad cvjećara, povrtlara, uzgajivača ljekovitog bilja te likovnih sekcija.

Od 2020. godine provodio se dvogodišnji projekt učeničkog poduzetništva i održivog razvoja „Održive škole za mlade poduzetnike“ u suradnji sa Hrvatskim društvom za biološka istraživanja kroz Švicarski projekt suradnje, u kojem su se kroz rad na školskom akvaponičkom sustavu naši učenici upoznali sa ekološkim uzgojem hrane, a svoje poduzetničke kompetencije mogu razvijali su sudjelovanjem u timovima „Marketing“, „Financije“ i „Uzgoj“, no projekt je zbog pandemije završio krajem prošle školske godine.

U školi kontinuirano nastojimo promicati istraživačku, izvanučioničku i terensku nastava, različite oblike i metode rada. Uključivanjem u različite projekte svi zajedno stječemo nova iskustva i kompetencije.

Škola je na natječaju CARNeta 2015. godine odabrana kao jedna od 150 škola za sudjelovanje u pilot projektu e-Škole. Kroz taj projekt nastojimo podići razinu digitalne zrelosti naše škole, razvijati digitalne kompetencije nastavnog i nenastavnog osoblja, razvijati digitalne sadržaje u nastavi, prilagoditi načine učenja i poučavanja novom informatiziranom okolišu. Učitelji sudjeluju na stručnim usavršavanjima i dodatnim edukacijama vezanim uz primjenu IKT u nastavi i radu.

Posljednjih godina intenzivno radimo na unaprjeđivanju rada s darovitim učenicima i to kroz 3 školska projekta i županijski projekt Lumen. Projekt „Mali centri izvrsnosti“ namijenjen je učenicima 1.-4. razreda, a realizira se kroz radionice za pojedina područja za koja su se opredijelile učiteljice u matičnoj i područnim školama. Projekt „Sat +“ namijenjen je učenicima predmetne nastave, a cilj je promicanje znanosti, razvijanje istraživačkog načina rada, te mentorskog rada s učenicima. Kroz ove projekte ali i različite izvannastavne aktivnosti nastoje se prepoznavati jake strane i osnažiti učenike u pojedinim područjima razvoja.

Škola je aktivna i u uključivanju u Erasmus KA1 i KA  projekte. Učitelji su prošli dodatne edukacije u različitim EU zemljama kroz KA 1 projekte „Motivirani učitelji, inovativna škola, kreativni učenici“, „Inovativni poticaji za učionicu 21. stoljeća“ i projekt „Influencajmo zeleno“.

Erasmus+ K2 projekti „Žene mijenjaju svijet“ i „Zaboravljene igre – nezaboravljeno igranje“, koji su uključivali mobilnost i razmjenu učenika sa školama iz ukupno 5 EU zemalja (Italija, Španjolska, Slovenija, Češka i Slovačka) završili su u kolovozu 2021. godine, a učenici su imali priliku steći nova iskustva i kompetencije kroz druženje s vršnjacima i različite načine rada i u vrijeme pandemije.

Posebno smo ponosni na naš školski projekt „Očuvanje izvornog humskog govora“. Cilj ovog vrijednog projekta jest razvijanje svijesti o potrebi očuvanja izvornog humskog govora te razvijanje interesa i sklonosti prema tradicijskim vrijednostima i humskom govoru. Učenike se potiče na služenje humskim govorom kroz razne kreativne i zabavne aktivnosti: pisanje literarnih radova, pjevanje humskih pjesama, prikupljanje molitvi, izreka, pjesama i poslovica, zagonetki, šala… Također se organiziraju radionice i tematski dani kada se u školi govori samo na humskom. Učenici predstavljaju humski govor na raznim manifestacijama i recitalima. Putem društvenih medija dijele se ankete o humskom govoru koje su otvorene za sve zaljubljenike i poznavatelje humskog govora, ali i za one koji to žele postati, te se na taj način humski govor predstavlja, popularizira i čuva.

ŠKOLA DANAS 2024./2025.

Tijekom 2025./2026. školske godine planiramo uključivanje učenika naše škole u mnogobrojna natjecanja, susrete, smotre, natječaje. Posebne uspjehe i sudjelovanja na državnoj razini natjecanja naši su učenici do sad ostvarili na području ekologije, biologije, kemije i fizike, pa se može reći da su u lokalnom okruženju i u srednjim školama koje upisuju prepoznatljivi po uspjesima u prirodoslovnom području. Osim u natjecanja u znanju, učenici se uključuju i u natjecanja na drugim područjima: sportska natjecanja i natjecanja u likovnom i literarnom stvaralaštvu, na kojima također postižu zapažene rezultate, posebno u autohtonom humskom izričaju.

Stalno stručno usavršavanje i osposobljavanje učitelja jedan je od prioriteta naše škole. Kontinuirano provodimo stručno usavršavanje na razini škole kroz predavanja i radionice, a učitelji se uključuju u sve oblike stručnog usavršavanja na županijskoj i državnoj razini. I ove godine planiramo dva pedagoška dana, jedan na temu učiteljske otpornosti i brige o vlastitom mentalnom zdravlju i drugi na temu formativnog vrednovanja i povratne informacije učeniku i roditelju (bilješke u eDnevniku).

 

Za učenike planiramo rad na različitim školskim projektima kroz cijelu školsku godinu, a posebne aktivnosti planirane su i kroz dva projektna dana, jedan eko projektni dan na temu očuvanja biološke raznolikosti (pčele) „Zaštitimo pčele za budućnost Zemlje cijele“ u prosincu 2025. i drugi projektni dan u ožujku 2026. na temu očuvanja izvornog humskog govora „Glas Huma – čuvari izvornog humskog govora“.

 

 Pred učenicima četvrtih i osmih razreda ponovo su nacionalni ispiti, te se nadamo da će i u ovoj vrsti provjere znanja i kompetencija postizati sve veći uspjeh.

Naša     vizija

Naša vizija razvoja vezana je i uz status pogranične škole, zbog čega smo dodatno motivirani da se razvijamo i napredujemo u skladu sa europskim vrijednostima i smjernicama. Također nam je važno da kvalitetom svog rada izgradimo konkurentnost, prepoznatljivost i imidž škole u našem okruženju i da u suradnji sa roditeljima, lokalnom zajednicom i osnivačem KZŽ nastojimo održati što bolje uvjete i standarde za pedagoški rad naše škole.

                                                                                      Ravnateljica: Danijela Majcenić

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content